INDEX ITF EITF ČSTV MŠMT ČR COV
  17.1.2019, Mgr. Martin Svitek  

Přijeďte na svazové intenzivní trenérské a vzdělávací soustředění taekwonda do jižních Čech

Intenzivní trenérské a vzdělávací soustředění pro instruktory a asistenty instruktorů
fotoV rámci přípravy a osvěžení mysli na nadcházející březnové intenzivní trenérské a vzdělávací soustředění v jižních Čechách jsem pročítal recentní vědeckou literaturu k taekwondu a chci se s vámi o ni podělit. Narazil jsem na řadu zajímavých informací z jiného oboru a jsou velmi inspirativní.

Rád bych vás tímto článkem pozval k setkání na trenérském víkendu v jižních Čechách v termínu 8. až 10.3.2019 . Tento rok mám tu čest vést trenérský víkend s velmistrem Hwang Ho-jongem, pátek a sobota budou v mé režii, sobotní večer a neděle pak v režii velmistra Hwanga.

V mé části se budeme věnovat testům trupové kondice. Zjistíte, jak v rámci tréninku testovat sebe a své žáky. Uvidíme, kdo je polívka, kdo už ne a kdo má větší tendenci obcházet zdravotníky s bolestmi zad. Dále probereme nové nápady ke strečinku a pár principů pro ozdravění a zkvalitnění kopů a prostor bude taky pro řadu nápadů k sebeobraně.

Věřím, že tak jako vloni, to bude akce povedená jak cvičebně, tak i lidsky. Obojí se v naturelu jihočeských taekwondistů dařívá krásně. Zbylý čas můžeme využít k diskusím třeba i o informacích zmíněných níže.

Letos jsem se rozhodl učit témata hlubší kvality pohybu v rámci dvou víkendů. Tento je zaměřený pro zájemce ze západní části republiky, tedy i z Prahy a středních Čech.

V druhé polovině roku (začátek října) plánujeme obdobný víkend v Brně na Moravě pro zájemce z východnějších koutů naší země. Jednodenní semináře pro tento rok neplánuji s ideou, že o víkendu se vyživí nejen hlava a tělo, ale i vztahy a pocit pohody a to je v dnešní uspěchané době plných kalendářů třeba.

Více informací o víkendu i s přihláškou najdete v propozicích pod článkem.

A slíbené poznámky z vědy:
  1. Velká dávka vitamínů C a E (Vitamin C: 2000 mg/d; Vitamin E: 1400 U/d) v simulovaných závodech snižuje poškození a oxidativní stres ve svalech taekwondistů. Existují práce s úvahami o tom, že dlouhodobá suplementace antioxidačními vitamíny může nabourávat adaptační reakce organismu, tedy, že budou snižovat efekt tréninku. V tomto případě se jedná o jednorázovou dávku a je možné, že pro top (několikamálodenní) závody je to dobrá strategie, jak snížit únavu a zvýšit výkon.

    Další práce s měřením změny výkonnosti by měly následovat. Myslím zajímavá informace k úvahám pro naše top mezinárodní závodníky a repre trenéry.

  2. Velmi vysoké dávky vitamínu D (5000 IU/ den) snižují v zimních obdobích incidenci onemocnění horních cest dýchacích výkonnostních taekwondistů. Tedy dovolí vám trénovat více, protože budete méně nemocní. V jiné práci mají ti se suplementací vitamínu D 4x méně zranění při tréninku taekwonda.

    Vitamín D je nyní dlouhodobě diskutován a zkoumán s výsledky jakožto něco, co zlepšuje overall-health tedy vlastně všechno. Jeho efekt je zkoumán i u těžkých autoimunitních chorob. Zajímavé zjištění z této práce je to, že všichni měření měli hypovitaminosu tedy méně vitamínu v krvi, než by měl běžný člověk mít. Zřejmě je to dáno trávením volného času uvnitř v tělocvičně (vit. D je přirozeně tvořen dopadem slunečních paprsků na kůži).

    V minulosti jsem psal o článku, který popisoval lepší učení skupiny taekwondistů trénujících venku, oproti těm trénujícím uvnitř. Další inspirace k tomu zařadit pravidelné venkovní tréninky.

  3. Maximální nádechové tlaky se po několika taekwon-do zápasech u jednolivce snižují. To už je mně bližší téma, protože i s vrcholovými sportovci ohledně dýchání pracuji. Dech jde trénovat, dokonce i se zátěží, věděli jste to?

  4. Psychologické parametry a reakce jsou výrazně jiné při boji v tréninku, než při závodě a tím se nabourává přenos dovedností. To samozřejmě zdravým selským rozumem víme, ale vyvstává otázka, jak umíme prostředí na tréninku „ztížit“ a potvrzuje, že je moc dobře kolik příležitostí závodit (i mezinárodně) dnešní mladý perspektivní závodník má.

  5. V postojích na jedné noze je výhodné posouvat volní snahou těžiště do přednoží (k apkumči) – to v Encyklopedii není popsáno, ale kdo trochu vrávoráte, zkuste to, funguje.

  6. Tři tréninky taekwonda týdně snížují arteriální tuhost a hodnoty katelcholaminů v krvi postmenopausálních žen. Tedy ženy po padesátce budou mít efekt z tréninku taekwonda nejen ve formě síly, mobility a společenského efektu, ale i metabolicky.

Těším se s vámi na setkání na nějaké společné akci.

Mgr. Martin Svitek, V. Dan, Sonkal Praha, fyzioterapeut
Komentáře návštěvníků webu
Pro přidání komentáře se musíte nejprve přihlásit.
Všechny komentáře jsou již zobrazeny.


Staňte se fanouškem O2 TV Sport Sport 5 TVCOM live iSport.cz
Partneři
Nejnovější fotogalerie
červen 19
po
út
st
čt
so
ne
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Český svaz Taekwon-Do ITF, z. s., Zátopkova 100/2, P.S. 40, Praha 6, 160 17
Adresa sekretariátu svazu: Pod Višňovkou 334/15, Praha 4, 14000
tel.: +420 604 258 109, e-mail : sekretariat@taekwondo.cz

© 1987 - 2019 Český svaz Taekwon-Do ITF, z. s.